Kedves Versenyzők, Felkészítő tanár Kollégák!
Közeleg az a szép márciusi nap, amelyen találkozni fogunk a Veres Pálné Gimnázium könyvtárában, ahol Társaságunk alapítója könyvtárostanárként dolgozott.
Néhány tudnivaló:
A döntő két fordulós lesz.
A délelőtt folyamán a diákok ismét 60 perces dolgozatot írnak, amely a könyvtárhasználati ismeretek nagy részét felöleli tartalmát tekintve:
Könyv-, könyvtárismeret, dokumentumismeret, tájékozódás a könyvtárban.
Természetesen nem a tárgyi tudás, hanem a tárgyi tudás alkalmazása a feladatok lényege. Hogyan tudnak élni a könyvtár adta lehetőséggel. A feladatok témájukban kapcsolódnak a családhoz. Ismét felölelik valamennyi területét környező világunknak, kihasználva a könyvtárhasználati ismeretek tudomány-, és tantárgyköziségét.
A 60 perc elteltével szünet következik. Terveink szerint kb. 60 perces, amely alatt megtörténik a feladatlapok javítása.
A legeredményesebb diákok vesznek részt a szóbeli döntőben, ahol kialakul a végleges sorrend.
A szóbeli feladat során a könyvtárhasználati ismereteket a család témakörben keresve, információt gyűjtve, rendszerezve alkalmazzák a diákok.
Erre készítsük fel őket, hiszen mindennapjaikban is így használják a könyvtárat:
Általános lexikontól a szaklexikonon át a folyóiratokig mindent használhatunk ahhoz, hogy egy munkához ( bármilyen projektcélhoz) anyagot, információt gyűjtsünk.
Ezt az utat járják végig a szóbeli döntő során a diákok, természetesen a cél itt nem a kész munka létrehozása lesz, hanem a folyamat, az információkeresés, gyűjtés, rendszerezés. Ezt figyelik a zsűri tagjai, ezt értékelik. A folyamat a kapott téma bemutatása lesz.
További jó felkészülést kívánunk!
Hozzászólások